Nyhetsbrev 2018-03-23

Hej!

Du har väl inte missat att det är Earth hour imorgon, då vi släcker den elektriska belysningen under en timme?

Earth Hour startade 2007 i Sydney på initiativ av WWF i Australien som ett sätt att uppmärksamma landets beslutsfattare om klimatfrågan. Nyheten spreds och i år förväntas 100-tals miljoner människor på sju kontinenter delta.

Under resans gång har vi blivit mer medvetna om hållbarhet, och här i Sverige är många engagerade i klimatfrågan. Allt fler vill också göra förändringar i sitt vardagliga liv för att bidra till en hållbar framtid.

Ofta är det som är bra för klimatet bra för både vår hälsa och vårt välbefinnande. Cykla, äta mera grönt, handla medvetet och återvinna. Vi kan enkelt spara på energi både hemma och på jobbet genom att täta fönster, sänka värmen och byta glödlampor. Företag kan bidra genom att ställa om till cirkulära affärsmodeller, erbjuda delningstjänster och minska sin resursanvändning.
Fjärrvärmen är ett bra exempel på hur vi kan få det varmt inne utan att värma jorden, och här kan du läsa om varför.

I morgon den 24 mars kan du träffa oss på Södertörns Fjärrvärme om du befinner dig i Kungens Kurva Shoppingcenter mellan kl 12-14. Där informerar vi tillsammans med en rad andra aktörer, om hur vi tillsammans kan minska påverkan på klimatet.

Ann-Cathrin Eklund
Chef Marknad & Försäljning