Vi söker en skicklig ledare till vår avdelning för Projekt & Byggledning

Södertörns Fjärrvärmes verksamhet spelar en betydande roll i den cirkulära ekonomin. Vi bidrar till en trygg och miljösmart energianvändning, hållbar samhällsutveckling samt ett genuint ansvarstagande för vår omvärld.
Företaget levererar energi till två tredjedelar av de som bor och verkar i Huddinge, Botkyrka och Salem - en av Sveriges mest expansiva regioner med stora planer på nybyggnation av både bostäder och arbetsplatser. Att så många är anslutna till vårt fjärrvärmenät gör oss till en central del av den lokala infrastrukturen och ger oss en viktig roll för livskraft och utveckling där vi verkar. Vi är stolta över vår fjärrvärme och fjärrkyla som lever upp till mycket höga miljökrav.
Södertörns Fjärrvärme står inför en utveckling av såväl organisation som erbjudande och vi har en spännande tid framför oss.

Tjänsten
I ditt arbete som Chef för Projekt & Byggledning leder du en avdelning på åtta personer bestående av projektörer, byggledare och samordnare. Tillsammans med dina medarbetare utvecklar, projekterar och bygger ni ut ett driftsäkert ledningsnät så att distributionen av fjärrvärme och fjärrkyla tillgodoser våra kunders behov. Som chef för Projekt & Byggledning ingår du i ledningsgruppen samt krisledningsgruppen och har således en viktig roll i organisationen där långsiktiga affärer och strategi står i fokus.  Du ansvarar för avdelningens ekonomiska befogenheter och tar fram verksamhetsplaner, budgetering och medverkar i planeringen av företagets strategiska ledningsinvesteringar och affärsplaner. Utöver detta är du ansvarig för företagets ramavtal med underentreprenörer och partners, kemikaliehanteringsfrågor samt försäkringar och handläggning av skadeärenden.

Kvalifikationer
Du har mångårig erfarenhet av att leda en organisation med inriktning mot fjärrvärme/fjärrkyla, VVS eller annan typ av infrastruktur. Under dessa år har du även skaffat dig en gedigen beställarkompetens. Erfarenhet av offentlig upphandling är meriterande. Akademisk bakgrund eller motsvarande inom byggteknik, energi eller infrastruktur är önskvärt. Tjänsten kräver att du måste kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Individen
Vi söker dig med skicklig ledarskapsförmåga som är bra på att skapa engagemang, delaktighet och leverans hos dina medarbetare. Vidare är du beslutsam och kommunicerar öppet och tydligt samt är lyhörd för andra parter och kan anpassa dig efter olika situationer. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är målmedveten och prestationsorienterad med ett helhetstänk som innebär att du kan se behov och visualisera lösningar och strategier som skapar resultat.

• Möjlighet att verka för ett spännande, samhällsviktigt och miljöriktigt utbud
• Ett fritt och omväxlande arbete där kunden står i fokus.
• Möjlighet att utvecklas som ledare
• Fina kollegor och en god arbetsmiljö
På Södertörns Fjärrvärme råder en öppen atmosfär, där det satsas på medarbetarnas välmående och utveckling. Södertörns Fjärrvärme är kvalitets-, arbetsmiljö- och miljöcertifierade enligt ISO samt arbetar processorienterat med kunden i fokus. Här ses mångfald som en tillgång och alla sökanden välkomnas oavsett kön, ålder och etnisk tillhörighet.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Södertörns Fjärrvärme med Develop Me. Vi bearbetar ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten, vänligen kontakta Tünde Beck-Friis på telefon 073-526 51 01.