Välkommen till SFAB

Besöker du oss som privatperson eller företag?

Vi får toppbetyg av kunderna!

I årets kundundersökning uppnådde vi Nöjd-Kund-Index (NKI) på 77,05, vilket ger oss betyget Mycket väl godkänd av våra kunder. 

Tryggt, driftsäkert och serviceinriktat 
Undersökningen visar att SFAB upplevs som ett stabilt, driftsäkert och tryggt fjärrvärmebolag. Våra medarbetare lyfts samtidigt fram som mycket trevliga, kompetenta och serviceinriktade. Högst betyg får vi på leveranssäkerhet, bemötande, kompetens och tillgänglighet. 

–  Vi blir verkligen stolta och glada över alla fina omdömen. Det betyder mycket för oss, säger Ulrika Snellman, Vd på SFAB. Det är ett kvitto på det stora engagemang som våra medarbetare visar varje dag, och på hur viktigt deras arbete är i våra kunders vardag.  

Med hjälp från våra kunder kan vi bli ännu bättre 
Undersökningen visar också att det finns områden där vi kan bli ännu bättre. Vi kan till exempel vara mer proaktiva i kontakten med våra kunder och tydligare i vår kommunikation. Det finns även potential att förbättra informationen på vår hemsida och utveckla Mina Sidor. 

–  Jag vill rikta ett stort och varmt tack till alla kunder som tog sig tid att svara på frågorna. Era synpunkter är ovärderliga för oss, säger Mattias Tellrud, Marknads- och försäljningschef på SFAB. Kundernas perspektiv är en central del i hur vi planerar och förbättrar vår verksamhet, och vi är mycket tacksamma för engagemanget och de insikter som ni bidragit med. 

En del kunder efterfrågar även mer information om vad som påverkar priset på fjärrvärme och hur priset sätts. För oss är en transparent dialog viktig och ett sätt vi arbetar med detta är genom vårt deltagande i Prisdialogen. Här kan du läsa mer om det och om vilka faktorer som påverkar vår prissättning. 

Tillsammans framåt
Sammantaget är det tydligt att våra kunder uppskattar SFAB, vilket värmer. Genom att fortsätta utveckla vår kommunikation kan vi stärka relationen med våra kunder och ytterligare fördjupa deras förtroende för oss. 

Vi tackar återigen alla kunder som medverkat i årets undersökning. Tack för ert förtroende, er tid och alla värdefulla insikter!  

Undersökningen genomfördes under oktober och november 2025 av Supportföretaget TMJ Group AB och bygger på kvalitativa intervjuer med 200 slumpmässigt utvalda privat- och företagskunder.